10.12.2010

Keikalla: The Tallest Man On Earth

LeBonkissa paluun Suomeen keskiviikkona tehnyt kujeileva Kristian Matsson villitsi - jos niin nyt folkyleisöstä voi sanoa. Paikoin nöyryyttä ja ylimielisyyttä yhdistellyt, The Tallest Man On Earth -nimen takaa löytyvä, Matsson loi useita katseita yleisöön ja hallitsi todellisen showmiehen elkeet. Säväyttävä keikka koostui - lopulta - onneksi niin uudemmista kuin vanhemmista kappaleistakin. Mm. I Won't Be Found Shallow Gravelta oli illan parhaimmistoa.



Huikean keikan aivan kärkipäähän lukeutuivat komealla, mustalla Gretschilla tulkittu lemppari Burden of Tomorrow sekä King of Spain -rallin jälkeen kuultu, nokkelasti sanaileva Love Is All. (Huima hatunnosto muuten näiden videoiden tallentajalle - omat kun eivät sattuneesta syystä sitten olleet kovin laadukkaita). Ja pitää mainita vielä, että LeBonk Music Machine oli paikkana aika jees!



Kristiania lämpännyt Idiot Wind, oikealta nimeltään Amanda Bergman Göterborgista, oli myös mukava tuttavuus. Muutaman kappaleen myspacesta tsekattuani odotukset olivat myös nousujohteisia tämän catpowerihtavan lauluäänen omaavan naisen kohdalla. Lopulta kappaleet kuulostivat kuitenkin aika samalta, mutta odotamme silti mitä Amanda saa aikaiseksi tulevaisuudessa.

5 kommenttia:

  1. Mä tykkäsin kans kovasti! Omat suosikit oli myös Love Is All ja lisäks Idiot Windin kanssa vedetty Thrown Right at Me. Sen kauniimmaks ei meininki enää voi mennä. :) Oisin halunnu kuulla uudelta ep:ltä myös Like the Wheelin, mut ehkä ens kerralla. Oli kiva kuulla vanhempiakin biisejä, koska eka levy on ehkä mun suosikki. Missasin jonojen takia suurimman osan Idiot Windin keikasta, mut tosiaan Cat Power tuli mullekin heti mieleen, mikä ei oo ollenkaan huono juttu.

    VastaaPoista
  2. Mäkin oisin halunnu kuulla Like The Wheelin! Ja toisaalta myös Troubles Will Be Gonen ja muutaman muun Wild Huntilta :)

    Aika jännä kuulla et eka levy on sun suosikki. Mä oon sit taas Wild Huntiin niin tykästynyt et ei sitä voita oikein mikään..

    VastaaPoista
  3. Joidenkin artistien kanssa se vaan menee niin, että siitä levystä, jota kuuntelee ensin ja johon rakastuu ensin, tulee se kaikkein tärkein, vaikka muut levyt ois miten hyviä. Mä tutustuin Tallest Maniin sen ekan levyn aikoihin ja olin heti ihan myyty. Kyllä mä tykkään silti Wild Huntistakin ja luulen, että keikan myötä tuun tykkäämään siitä entistä enemmän. :)

    VastaaPoista
  4. Heli: Juu, mä uskon tuohon myös - joskus se ensikosketus on vaan niin tärkeä, et sen jälkeen voi suoriutua vaikka miten hyvin eikä se vaan voi yltää sille tasolle.

    Stina: mä kontraan, littipeukku!

    VastaaPoista