Näytetään tekstit, joissa on tunniste Bravestation. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Bravestation. Näytä kaikki tekstit

30.6.2012

Bravestation - Western Thrills [video] // Coastal Cities - Relief [video]

Torontolaisbändi Bravestation ei ole täysin saavuttanut sille kuuluvaa huomiota, vaikka itse yritänkin toimia äänenkannattajana vimmalla. Sen pehmeä, tyylitelty ja omalaatuinenkin indie pop voittaa tilaisuuden tullen varmasti monta ystävää lisää. Alla debyyttialbumilta irroittettu single videoineen, Western Thrills. Giants & Dreamers ilmestyy heinäkuun kymmenentenä.



Bravestationin seuraksi päätyy tällä kertaa Coastal Cities uusine kappaleine ja videoineen. Mathrockinen Relief muistuttaa aluksi niin paljon Foalsia, että on vaikea ajatella muuta. Nuorten kaverusten new wave -ihailu on ilmeistä ja Relief itsessään oikein mallikas kipale. Täytyy toivoa ettei bändi tyydy miimikon rooliin vaan päihittää oppi-isänsä.

28.2.2012

Bravestation - Signs of the Civilized

New wave- tahi tribal pop-nimikkeen alle kuvailtaviin bändeihin suhtautuu aina varauksella. Ei ehkä niinkään että noissa kuvailussa olisi myötäsyntyisesti jotain 'väärää' mutta bändien tulkinnat mm. new wavesta vaihtelevat aika ikävän laajalla onnistumisen skaalalla. Niin kuin arvata saattaa, aiemminkin postauksessa nähty torontolaisbändi Bravestation taitaa edellä mainitut vaikutteet tulkiten duranduran ja chinatown -vibat komeasti uudella singlellään Signs of the Civilized.


Bravestationin vuonna 2010 julkaistu EP oli ilmainen lataus ja aivan huikean laadukas (voit edelleen noutaa sen täältä ilmatteeeeeks). Uudella kappaleella suunta on aiempaa jamittelevampi, mutta laulaja Devin Wilsonin ääni on yhtä sielukas kuin ennenkin. Vahva avaus kanadalaisilta tähän vuoteen, vaikka odottelinkin heiltä jo viime vuonna breikkausta. Maanmiestensä ja -naistensa, Young Galaxyn, veroista ponnahdusta olisi ainakin syytä odottaa. Kuuntele uusi Signs of the Civilized:



1.1.2011

Bravestation + Soittis 2010

Viime vuoden viimeisimmiksi pieniksi bändiesittelyiksi tarkoitettu, Bravestationin jo elokuussa julkaistu EP, eli siten kenties uusvanha lätty soi nyt sitten uuden vuoden päivän kunniaksi. Kenties samassa mielessä kuin Dog Is Dead, tältä voisi odottaa paljonkin tänä vuonna. Bravestationin EP on ilmainen lataus bandcamp-sivustolla - suosittelen tarttumaan tähän oljenkorteen.



Kyseisten kanadalaisherrojen eepee sisältää todella tarttuvia ja nautittavia kappaleita, joiden rumputyö ja laulu ovat ihastuttavan moninaisia. Mm. The Killers, Yeasayer ja Foals on mainittu Bravestationin yhteydessä, mutta mun mielestä tässä bändissä on paljon leikkisyyttä ja sielukkuutta, jotka ovat vaan ns. helvetin hyvää. Tsekkaa etenkin White Wolves. Tämänkertaisen bändinoston voisi nähdä "2011 seurailtavat" osiossa ennemmin kuin perusbändiesittelyssä.
__________________________________________________________________

Nyt kun vuosi on vaihtunut jo aikaa sitten ajattelin jakaa soittolistan, jota olen koonnut pitkin (viime) vuotta Spotifyyn ja joka olisi pitänyt jakaa jo aikoja sitten. Tässä olisi kuitenkin jotensakin kappaleita/levyjä, joita olen kuunnellut 2010.

Soittolistassa on lähinnä yksi kappale per bändi, joka on tarkoitettu linkiksi kyseisen artistin levyyn tai muihin kappaleisiin. Toisaalta soittiksessa on myös kappaleita, joita ei löydy spottiksesta mutta jotka ovat hyödyksi siinä mielessä, että niihin voi vaikka itse sitten tutustua. Ei paremmuusjärjestyksiä, ei karsintaa - vähän kaikkea siis.

# SlowShowSoittis'10