Oikeastaan on eilisen uutisia. Levyvalintakin heijastelee vähän olotilaa. Jos nyt vaan skipataan ne kaikkein synkimmät uutiset ja keskitytään tähän levyyn. Wolf Gangin eilen ilmestynyt debyyttilevy on nimittäin silkkaa iloa, rakkautta ja tanssia.
Suego Faultsia edeltää monta vahvaa singlejulkaisua, joista kuitenkin on sen verran aikaa, että vähän yllätyin levyjulkaisun koittaneen vasta nyt. Muutenkaan en ihan odottanut, että tämä Max McElligottin projekti parin vuoden takaa olisi nyt näin monen huulilla. Toinen yllätys tuli sitten ihan perinteisesti levyn sisällön myötä. Elektro popia ei tänä vuonna ole ehkä tehty yhtä kovaa levyllistä.
Lähimmät vertailukohdat McElligottin musiikille löytyy MGMT:n ensimmäisestä levystä sekä kenties The Arkista. Kumpikin on osoittanut samanlaista ilon uhmaa kuin Wolf Gang tällä levyllään. Wolf Gangissä kuuluu enemmän Ola Saloa hivenen muistuttava fraasien sanailu kuin varsinaisesti tyylillinen hengenheimolaisuus, mutta sekin kuuluu minun korvaani kyllä.
Ehdottomasti kuuntelun arvoinen ja hyvä levy. Ainut huoli on jääkö Suego Faultsin kukinta yksivuotiseksi vai kestääkö se talven yli ja jää monivuotiseksi iloksi - niin kuin kaksi verrokkiaan.
- - - - - - - - - - - - - -
Noin muuten...
#... Laura Marlingin kappale Sophia uudelta levyltä sai eilen ensisoiton. Oon aina vähän skeptinen, kun artisti julkaisee lyhyellä välillä albuminsa. En jotensakin jaksa uskoa, että monellakaan artistilla riittää talenttia tuottaa laadukasta tavaraa lyhyen ajan sisään kaksi levyllistä. Toivotaan että olen väärässä.
#...nyt levylautasella lisäksi ilmiselvä valinta, Siinain Olympic Games.