Näytetään tekstit, joissa on tunniste Wolf Gang. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Wolf Gang. Näytä kaikki tekstit

26.7.2011

Levyvalinta: Wolf Gang - Suego Faults

Oikeastaan on eilisen uutisia. Levyvalintakin heijastelee vähän olotilaa. Jos nyt vaan skipataan ne kaikkein synkimmät uutiset ja keskitytään tähän levyyn. Wolf Gangin eilen ilmestynyt debyyttilevy on nimittäin silkkaa iloa, rakkautta ja tanssia.


Suego Faultsia edeltää monta vahvaa singlejulkaisua, joista kuitenkin on sen verran aikaa, että vähän yllätyin levyjulkaisun koittaneen vasta nyt. Muutenkaan en ihan odottanut, että tämä Max McElligottin projekti parin vuoden takaa olisi nyt näin monen huulilla. Toinen yllätys tuli sitten ihan perinteisesti levyn sisällön myötä. Elektro popia ei tänä vuonna ole ehkä tehty yhtä kovaa levyllistä.

Lähimmät vertailukohdat McElligottin musiikille löytyy MGMT:n ensimmäisestä levystä sekä kenties The Arkista. Kumpikin on osoittanut samanlaista ilon uhmaa kuin Wolf Gang tällä levyllään. Wolf Gangissä kuuluu enemmän Ola Saloa hivenen muistuttava fraasien sanailu kuin varsinaisesti tyylillinen hengenheimolaisuus, mutta sekin kuuluu minun korvaani kyllä.

Ehdottomasti kuuntelun arvoinen ja hyvä levy. Ainut huoli on jääkö Suego Faultsin kukinta yksivuotiseksi vai kestääkö se talven yli ja jää monivuotiseksi iloksi - niin kuin kaksi verrokkiaan.










- - - - - - - - - - - - - -

Noin muuten...

#... Laura Marlingin kappale Sophia uudelta levyltä sai eilen ensisoiton. Oon aina vähän skeptinen, kun artisti julkaisee lyhyellä välillä albuminsa. En jotensakin jaksa uskoa, että monellakaan artistilla riittää talenttia tuottaa laadukasta tavaraa lyhyen ajan sisään kaksi levyllistä. Toivotaan että olen väärässä.



#...nyt levylautasella lisäksi ilmiselvä valinta, Siinain Olympic Games.

5.7.2010

Kid Adrift - Oxytocin

Elektroilua. Kid Adriftin synkähköä biittiä tarjoillaan tänään. Oxytocin EP ilmestyy viikon päästä maanantaina ja samannimiselle kappaleelle on ohjattu kelpo videokin.



Skottiartisti Iain Campbellin projekti on jo kasvanut bändiksi asti. Pienen maailmanvalloituksen briteissä 'piireissä' jo tehnyt Kid Adrift esittelee Static -kappaleella hieman erilaista puolta itsestään (myöskin EP:ltä löytyvä kappale). Dubstep -meininkiäkin löytyy tästä.

 Kid Adrift - Static by WorkItMedia

Löytyypä Kid Adriftiltä vielä toimiva Wolf Gang -remixailukin:

11.3.2010

Tanssitaanko?

Viikonloppua silmäillen, silmällä pitäen ja silmäpelaillen on laitettava tanssittavaa ämyreihin. Tässä siis muutama levylautaselle kelpaava ralli, vaikkapa eilisen Kavinskyn lisäksi.

Useimmat taitavat olla remixejä, vaikka vierastankin usein remixejä. Varsinkin Stardustin remixaaminen kuulostaa ainakin ajatuksena lähinnä pyhäinhäväistykseltä.

Oh Shit! & Night Drugs - Everybody Needs (Fabian remix)


Barretso - We Won't Stop (Redial remix)

Justin Faust - Holdin' On

The xx - Crystalised (Keljet remix)


Stardust - Music Sounds Better With You (remixiä ei nyt tähän hätään löytynytkään, mutta kyllähän tätä alkuperäistä mieluiten kuuntelee)


Gorillaz - Stylo (Alex Metric remix)


Wolf Gang - Pieces of You (Baby Monster remix)


Holy Ghost! - On Board (Friendly Firesin originaali)


P.S. Ne Kavinskyn kaksi eilistä kappaletta voi ihan itse lisätä tähän. Hyvin mielin kaiken lisäksi.