Näytetään tekstit, joissa on tunniste Shine 2009. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Shine 2009. Näytä kaikki tekstit

10.4.2013

Viisi pilvipoimintaa Suomesta

Suomalaisia ylpeydenaiheita riittää nykyään ihan kahmalokaupalla. Tässä viisi pilvestä temmattua ihan vain muutaman lähipäivän ja/tai -viikon ajalta. 

Shine 2009 -bändiä ei tarvinne enää esitellä kenellekään. Sami Suovan ja Mikko Pykärin projekti julkaisee toisen albuminsa Our Nation syssymmällä. Eurozone on eka single ja totutun sliipattu sellainen. Lempparilafkoihin lukeutuva laatulafka Cascine julkaisee taas jenkeissä, niceness. 



Tukholmassa tukikohtaa pitävä Suvi Richter on saanut radiosoittoa mukavasti Suomessa ja kirjoittelinpa  itsekin mainiosta Clovers-raidasta aiemmin. Bleeding For Your Love on toinen single Suvin tulevalta debyytiltä ja dramaattisena erittäin maukas pop-kappale.


The Hearing keikkaili 1,5 viikkoa sitten Turussa French Filmsin kaverina ja sai kehut. Pintandwefallin Ringan projektin kappaleesta oli jo syksyllä kuultavana demo, mutta hiljattain julkaistu Swallow on singlenä eri maata. En oikein osaa sanoa kuka tästä tulee mieleen, mutta joku kolmikosta Kate Bush, Imogen Heap, Feist - tai kaikkikin. GAEA julkaisee syksyllä Dorian-levyn.



Aiemmin mm. Carmen & The Devil -duossa vaikuttanut Robin Pahlman asustaa nykyisin Wienissä ja julkaisee Miss Lonelyhearts -singlen ensi viikon perjantaina. Vaikutteita mainostetaan Beirutiin ja Damien Juradoon, osuvasti, mutta kappaleella kylmiä väreitä eniten aiheuttaa The Nationalilta lainattu torviosasto. Ja jes, banjoa saa aina olla!


En oo seurannu Satellite Storiesin touhuja tarkemmin aikoihin, joten siihen nähden  parin viikon päästä julkaistavalla Scandinavian Girlsillä kuuluu hienosäädetty oululaisbändi. Energinen, terhakka, napakka soitanta on edelleen läsnä. Toisaalta TwoDoorCinemaClub innoittajana on yhä selvempi, mutta lyömäaseena sitä on yhä vaikeampaa käyttää. Satelliitit keikkailevat ahkerasti toukokuun puolesta välistä eteenpäin ja piipahtavat Ruissin ja Ilosaaren verran Suomessakin. Jehna!

27.4.2011

Selebrities - Can't Make Up My Mind

Cascine -levylafkasta alkaa muotoutua ihan huikea pesäke erinomaiselle musiikille. Jenkkitrio Selebritiesin lisäksi lafkan tärkeimpiä kiinnityksiä ovat lemppareiksi lukeutuvat Chad Valley sekä debyyttialbuminsa piakkoin Selebritiesin tavoin julkaiseva suomalainen Shine 2009. Jenkkitrion albumin julkaisu koittaa kaksi viikkoa myöhemmin kuin suomalaisveljiensä.

Chad Valleyn ja Shine 2009:n lisäksi Selebrities on erinomainen kiinnitys Cascinelle. Kun noiden bändien seuraan lisää vielä Villa Nahin, löytyy tästä bändistä yksi etevimmistä uusista kasari/ysäri New Wave -soundin ammentajista. Tämä kuuluu niin uudessa kappaleessa (Can't Make Up My Mind jonka video myös alla) kuin vanhemmalla eepeelläkin. Nostalginen olohan tässä tulee.



  We've Been Foolish by selebrities

- - - - - - - - - - - - - -

Nyt levylautasella: Holy Ghost! - s/t
Jyrin hehkuttamana uutukaislevyn kiintoisuuskerroin nousi, joten päätin ottaa eilen vihdoin tämän helmen kuunteluun. Aivan erinomaista letkeyttä ja pesunkestävää discoilusoundia. Suosittelen.

6.4.2011

Flow 2011 esiintyjät julki

Ällistyttävää. Tämän vuoden Flow 'hankinnat' julkistettiin sitten vihdoin. En osaa sanoa vielä, onko itse kokoonpano ällistyttävä, vai se, millä prosentilla eri puolilla nettiä nähdyt "arvaukset"/"huhut" pitivät paikkansa. Sanotaan nyt että kumpikin!

Flow'n varmistamista artisteista ainakin näistä olen lukenut jo ennakkoon jostain muualta: Lykke Li, James Blake, Ariel Pink's Haunted Graffiti, Iron & Wine, Twin Shadow, Warpaint, Joy Orbison. Toisaalta muutama ennakkointi jäi myös toteutumatta, joten voihan näitä aina huudella huolimatta niiden toteutumistodennäköisyydestä. Uskomattoman siistiltä näyttää kyllä jo nyt.

Ja kun tähän lisätään vielä Kanye West, Mogwai, Röyksopp, The Pains of Being Pure At Heart, Janelle Monáe, Destroyer, Hercules & Love Affair, Matthew Dear, Tensnake sekä erinomainen kattaus suomalaisia (Mirel Wagner, French Films, Shine 2009, Rubik, Jo Stance, Asa Masa, Magenta Skycode), on kesästä tulossa huumaavan upea. Varsinkin viime vuoden Turku Moderneissa Tensnaken missanneet lienevät enemmän kuin tyytyväisiä.

Jos jostain pitäisi huomauttaa, on lista harvinaisen täynnä ns. established artisteja. Ts. olisi ollut mukava, että tulevaisuus olisi huomioitu hivenen paremmin. Kyllä näitä silti kelpaa odotella. Erityisesti Joy Orbisonin, Ariel Pinkin, Iron & Winen, Destroyerin sekä James Blaken näkeminen olisi kiintoisaa. Muuten kaikki on plussaa.

Taisin ehtiä jo ilmoittaa että tänä vuonna en lähde useammaksi päiväksi Flow-kesteille. Olinpa taas tuskastuttavan väärässä.

Flow'n esiintyjät täällä. Alla oleva taasen soi Oslossa lujaa.