Näytetään tekstit, joissa on tunniste The Colbert Report. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste The Colbert Report. Näytä kaikki tekstit

24.4.2010

Gorillaz Live @ The Colbert Report

Gorillaz pistäytyi yhdessä lempiohjelmistani: The Colbert Reportissa. Bändi veti livenä Stylon Bobby Womackin ja parin The Clashin jäsenen kera. Erittäin maukas ja komea liveveto! Oikeastaan en syttynyt Plastic Beachiä kuunnellessa tälle kappaleelle, mutta nyt oli sen verran komea live, että pakkohan tätä on tykkäillä:

The Colbert ReportMon - Thurs 11:30pm / 10:30c
Gorillaz - Stylo
www.colbertnation.com
Colbert Report Full EpisodesPolitical HumorFox News

Ja haastattelu tähän perään vielä:

The Colbert ReportMon - Thurs 11:30pm / 10:30c
Gorillaz
www.colbertnation.com
Colbert Report Full EpisodesPolitical HumorFox News

28.1.2010

Conan's Wake

Olen seurannut koko touhua vähän sivusilmällä, mutta kuitenkin Coco-fanina.

Conan O'Brienin isännöimä Tonight Show joko siirtyisi Jay Lenon show'n tieltä tai lakkaisi olemasta. Conanin pidettyä puolensa NBC teki omat johtopäätöksensä ja eilen Suomessakin nähtiin Tonight Show'n viimeinen jakso Conan isäntänään.


Muistan, kun joskus 90-luvun puolella katsoin Lenoa CNBC:ltä ja siskoni kehotti siirtymään laadukkaamman komiikan puoleen ja suositteli Conania. Siitä lähtien, olen seurannut eri yrityksiä, joissa tämä koomikko/käsikirjoittaja on ollut mukana. Varsinkin Late Night With Conan O'Brienissa oli 2000-luvun vaihteessa laadukkainta komediakäsikirjoitusta, oli Tonight Show'n tasosta Conanin alaisuudessa mitä mieltä tahansa.

Late Nightin huumorissa oli jotain kovin vetoavaa aina: se tuntui pienen porukan jutulta, jonka laadun vain "me" ymmärsimme. Parhaimmillaan se oli upeaa sketsi-viihdettä, jossa hahmot olivat parhautta. Conanin haastattelijan taidot olivatkin vähän niin ja näin. Tyhjänjauhamisessa Leno onkin aina ollut parempi ja luonnollisempi. Hahmoista mieleen omiksi suosikeiksi ovat jääneet etenkin Pimpbot, Frankenstein, The Interrupter ja Gushtavo (The Euro Guy) sekä lukuisat muut.



Lopulta Tonight Show ei kuitenkaan koskaan sopinut Conanille. Yömyöhään lähetetty Late Night oli itseironisen komiikan mestarille aina paljon sopivampi. Formaattinahan talk show ylipäätään on kovin outo.

Oikeastaan Kounäänin Tonight Show -diilin julkistamisen jälkeen ohjelmien katsominen jäi vähemmälle. Se mikä aiemmin oli ollut lähes pakonomaista oli muuttunut helposti sivuutettavaksi. Conanin komiikasta tuntui pikku hiljaa aika jättävän yhä enemmän.

Tv-sarjoja peruutetaan koko ajan ja aina jonkin sarjan taso laskee. Miksi sitten omistan palstatilaa Conan O'Brienille? En oikeastaan itsekään tiedä. Kyllähän hän todennäköisesti televisioon palaa. Kaipa asialla on tekemistä tämän mediapyörityksen kanssa, jonka kouriin omatkin mielipiteet ovat joutuneet. Conanin show'n lopettamisesta on pidetty koko ajan lopulliselta vaikuttavaa meteliä. Kenties tuo tarttui itseenikin. Henkilönä, mitä tv-kamerat välittävät, Conan on vaikuttanut aina kovin pidettävältä ja hänen show'nsa parissa kasvoin itsekin. Nyt on kaiketi tyydyttävä seuraamaan The Colbert Reportia

Ja odotettava Conanin paluuta.

P.S. Viimeisessä Tonight Show'ssa vieraina olivat luottosotilaat Tom Hanks ja Will Ferrell, sekä omasta pyynnöstään ohjelmassa esiintynyt Neil Young.
NY esitti yksin kappaleen Long May You Run. Tämä ei ole kyseinen versio, mutta kelpo veto kuitenkin.