Näytetään tekstit, joissa on tunniste Tredjehörnan. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Tredjehörnan. Näytä kaikki tekstit

17.3.2013

Uusi vierasblogaaja esittäytyy

Hei vain kaikille Slow Show’n lukijoille. Aloitan kirjoittamaan blogiin omia vinkkejäni säännöllisen epäsäännöllisesti, joten pieni esittely lienee aluksi paikallaan. Nimeni on Aki, ja tulen täydentämään Juhanin tärppejä lähinnä elektronisen musiikin saralta. Olen (surullisen)kuuluisan dj-duo Tredjehörnanin toinen osapuoli, ja Juhanin olen tuntenut yläasteelta lähtien. Olen soittanut levyjä reilun vuosikymmenen ajan, ja tätä nykyä seuraan tarkemmin house- tekno- ja electronicaskeneä satunnaista nu-discoilua unohtamatta. DJ-miksauksiani löydät sekä Mixcloudista että Soundcloudista.

Koska kyseessä on indiemusablogi, jätän suosiolla syvimmät ja minimalistisimmat rytmiikkaan perustuvat vedot muihin foorumeihin, ellei niissä satu olemaan jotain todella erikoista. Pidän muutenkin enemmän musiikista, jossa on paljon kerroksia, tekstuureita ja tunnetta. Aloitetaan kirjoittaminen vaikkapa listaamalla viisi kappaleita, joita olen kuunnellut erityisen paljon viime aikoina.


Dillon – Thirteen Thirtyfive (Deniz Kurtel Mix)



Miesten dominoimassa teknomaailmassa naisartistit ovat melko harvinaisia. Ensimmäinen valinta on alusta loppuun saakka naisten käsialaa, sillä 25-vuotiaan singer-songwriter Dillonin esikoisalbumi julkaistiin berliiniläisen teknolegenda Ellen Allienin luotsaamalla Bpitch Control-levymerkillä.

Tyypillisen tasabiittiremiksin sijaan turkkilaistaustainen amerikkalaisneito Deniz Kurtel on loihtinut rauhallisesta Thirteen Thirtyfivesta todella mielenkiintoisen ja eeppisen electronicaversion. Jos tämä remiksi upposi, niin suosittelen lämpimästi tsekkaamaan myös Kurtelin remiksit Tone of Arcin Soundsailista ja Hardagen There’s Enough For All Of Usista.


 Hooray For Earth - No Love (Antti Rasi Mix)



Virroilla musiikkiteknologiaa opiskellutta Antti Rasia on pitkälti kiittäminen Helsingin aamubilekulttuurin nykyisestä kukoistuksesta. After Hours-klubin musiikillinen tirehtööri on tunnettu taitavasta dj-työskentelystä sekä pitkistä aamupäivään kestävistä seteistään, mutta miehellä on paljon annettavaa myös tuotantopuolella.

New Yorkilainen rock-yhtye Hooray For Earth pyysi miestä remiksaamaan No Love-biisinsä, ja tuloksena on vakuuttava 11-minuuttinen hallittu kokonaisuus, joka ei käy pituudestaan huolimatta missään vaiheessa tylsäksi.


Clarian - Renaissance



Aina niin trendikäs Visionquest-levymerkki menee itselle vähän hit and miss -osioon, mutta tällä kertaa montrealinhipsteri, Footprintzin jäsen Clarian North on tuottanut todella mielenkiintoisen Chemical Gardens EP:n.

Levyn biisit suosikkituottajiini kuuluvan Guy Gerberin kanssa tuotettua Clairea lukuun ottamatta ovat harmittavan lyhyitä ja dj-epäystävällisiä rakenteeltaan, mutta varsin makoisia. Hitaasti eteenpäin soljuva ja huuruinen Renaissance on todella katu-uskottava ja cool, jos ei muuta.


Isolée - Allowance



Frankfurtilaisen Isoléen ensimmäinen sinkku DJ Kozen Pampa-levymerkille sitten miehen Well Spent Youth-albumin. Hieman epätavallinen mutta haikea melodia jää helposti päähän soimaan. Kaunista ja ajatonta teknoa, mitäpä tästä muuta voisi sanoa. Hieno musiikkivideo hienolle biisille.


Lukas Bohlender - Club Chateau



Mainitsinkin jo tuossa, että pidän musiikista, jossa on tunnetta ja herkkyyttä. Tässä sitä on, jopa liiallisuuksiin asti. Lukas Bohlenderin esikoisjulkaisu legendaariselle Compost-levymerkille tulee taatusti olemaan yksi vuoden lempiteknoistani, vaikka vasta maaliskuun puolivälissä mennäänkin.

En tiedä poistaako biisin ug-arvoa se, että maailman suurin dj-stara DJ Tiëstokin on soittanut tätä, mutta välikös tuolla – hyvä biisi on hyvä biisi. Jos muutama jonne innostuu melodisesta teknosta kuultuaan Club Chateaun Tiëston setissä, niin vielä parempi.


Spada - Sunrise


Hypnoottinen, kaunis, trendikäs. Tällaista musiikkia soittaisin mieluusti enemmänkin, mutta tunnetta täynnä olevat electronicapostdubstepitmitkälie ovat kortilla, tai itse en ainakaan löydä niitä. Italialaisen Spadan Renaissance-albumilta löytyy laaja skaala hyvää elektronista musiikkia downtemposta progressiiviseen houseen ja neotranceen asti. Ketään tuskin yllättää, että italialaisella tuntuu taas olevan melodiapuoli täydellisesti hallussa.

21.1.2013

Blue Hawaii - Try To Be

Hullo.

Lauantai-ilta oli tosi hauska. Eilinen menikin käänteisesti verrannollisessa tilassa sohvalla. Jatkan rauhoittumista vielä hetken montrealilaisen Blue Hawaiin sävyttämänä. Try To Be on tsillailuun verratonta soundia. Arbutus-lafka julkaisee Untogether-albumin maaliskuun alussa. Tuosta alta löytyy sekä uusi single että aiempi In Two. Ihan alta löytyy myös lauantainen 'settilista'.




Soitanta meni osapuilleen ihan ok: (ainakin) meillä oli hauskaa, biisivalinnat toimi suurilta osin eikä mokiakaan tullut montaa. Olisi huikeeta päätyä useemminkin soittaa levyjä - ei ehkä tarvitsis silloin soittaa sit niitä kaikkia suosikkeja. Illan pienimuotoinen Afrikka-teema näkyy valitettavan vähän biiseissä. Tässä 3,5 h:n kappaleistoa:

Ellie Goulding - High For This
MVSCLES - Sweet n' Sour
S O H N - Oscillate
MØ - Pilgrim
Major Lazer - Get Free
Battles - Ice Cream
Django Django - Default
Dominant Legs - About My Girls
DIIV - How Long Have You Known

Allah Las - Tell Me What's On Your Mind
Ariel Pink's Haunted Graffiti - Only In My Dreams
Theme Park - Milk
Gardens & Villa - Black Hills
Trails & Ways - Mtn Tune
Chromatics - Back From The Grave
Gold Panda - Marriage
Husky Rescue - Deep Forest Green
Sky Ferreira - Everything Is Embarrassin

John Talabot - Oro y Sangre
Sin Cos Tan - Trust
HAERTS - Wings
Passion Pit - Take A Walk
Jens Lekman - Having An Argument With Myself
Theme Park - Jamaica
Duran Duran - Rio
Real Estate - It's Real
The Royal Concept - Gimme Twice
DIIV - Doused

Twin Shadow - Five Seconds
Gianni Rossi - Theme From Star Vehicle
Michel Cretu - Samurai
Art of Noise - Yebo
Flume - Holdin' On
LE1F - Wut
Jacques Greene - Another Girl
Frank Ocean - Pyramids
Hercules & Love Affair - Blind
Lindtrøm & Todd Terje - Lanzarote
Adele - Set The Fire To The Rain (Moonlight Matters remix)

Metronomy - The Look
Toto - Africa
J. Karjalainen - Mennyt mies
David Hasselhoff - Looking For Freedom
Desireless - Voyage, Voyage
CHVRCHES - The Mother We Share
Chairlift - I Belong In Your Arms
Hackney Collier Band - Africa
The Knife - Heartbeats (live)
Chromatics - The Page
Grimes - Genesis
Ballet School - Ghost
Regina - Haluan Sinut
Ruger Hauer - Mä Haluun Kuolla Ennen Bonoo

19.1.2013

Lindstrøm & Todd Terje - Lanzarote

Norjalaisyhteistyö ei voine tuottaa hedelmällisempää tuottajakaksikkoa kuin Lindstrøm ja Todd Terje. Lanzarote -kappale julkaistiin jo alkuviikosta, mutta on aiheellinen jaettava - ikään kuin etiäisenä illan meiningistä Dynamossa (soitetaan siis Dynkyn yläkerrassa about kasista puol kahteentoista tänään). Tämä oli siis Tredjehörnan dj-kaksikon toisen osapuolen, Akin, poiminta illaksi, mistä kuulin myyntipuheella että "vokaalit [on tallennettu] kerralla purkkiin". Harvinaisen totta.

Tässä siis Lindstrømin ja Todd Terjen yhteistyön esikoinen, Lanzarote - lievästi koominen, mutta ah-niin-toimiva eurodisko-henkinen tune. Kaksikolla on ilmeisesti aikeissa myös kiertää yhdessä.


Soliti Roadshow tänään Dynamossa (alakerta):
Cats on Fire (22.30), The New Tigers (21.30) + DJ Nick Triani
Yläkerrassa semiyksityiset läksiäiset kasista noin kymppiin, jonka jälkeen ovet avautuvat suurelle yleisölle, ja me siis puikoissa siitä vielä puolitoista tuntia. Nähään Dynessä!

18.1.2013

Blaenavon - Into The Night

Blaenavon on aika ihmeellinen, vahvaa esiintuloa tekevä brittibändi. Kolmikko on 16-17-vuotiaita tyyppejä Hampshirestä ja tekee suorasukaista kitaramusaa. Bändin nuoruudesta huolimatta se ei yritä olla debyyttisinglellään muuta kuin oma itsensä.

Into The Night / Denim Patch -single julkaistaan maaliskuun 11. päivä erittäin rajoitettuna painoksena. Blaenavon on ehdottomasti pakkoseurattava kelle tahansa, sillä se asuttaa sitä harvinaista kiinnostavuuden ja tärkeilemättömyyden välimaastoa, jonka ohi usein kiirehditään. Kova juttu.





P.S. Tredjehörnan palaa! Vihdoinkin ehditään / päästään Akin kanssa soittaa vähän levyjä. Eri kaupungeissa kun asustetaan, on vähän vaikeaa sovittaa aikatauluja yhteen mut nyt sentään onnistu. Eli jos et oo lauantaina Graciaksen keikalla Klubilla, tai Soliti Roadshow'ta tsekkaamassa Dynamon alakerrassa (totta puhuen mua kiinnostais kummatkin), piipahda Dynamon yläkertaan. Me soitetaan siellä n. puol kahteentoista.

11.2.2012

Tunnelmia Jäänsärkijä-klubilta

Tunnelmia eiliseltä. Moi!

Oli tosi hauska ilta, kiitos kaikille jotka saavuitte paikalle ja iso kiitos Villelle kun pyysi soittamaan. Oltiin Akin kanssa aika mielissämme soittelemassa jo kasin jälkeen, vaikka paikalla nyökyttelikin musiikin tahtiin lähinnä henkilökunta. Illan bändeistä parhaiten, ainakin odotuksiin nähden, onnistui kyllä Cassie: kappaleet toimivat varsin paljon paremmin livenä kuin levyllä - minkä myös Anna totesi heti kättelyssä kun muutaman sanan vaihdoin. Sofian laulu oli tositilanteessa kyllä komea kannattelija muun bändin hienoon yhteissoittoon.



The New Tigers veti kyllä myös hyvin, mutta huippulevyn myötä kovista odotuksista 'kärsinyt' bändi ei saanut siirrettyä samaa tunnelmaa täysin live-esiintymiseensä. Husky Rescue taas on kokoonpano- ja ilmeenmuutosten kourissa uudistumassa sen verran, ettei kenties ole reilua verrata eilistä keikkaa niihin eteerisyyden hartauksiin, joita aiemmat keikat ovat olleet. Husky Rescue aloitti kovin riisutulla esiintymisellä, johon yksi jäsen kerrallaan liittyi mukaan lavalle. Mm. New Light of Tomorrow oli kokenut muutoksen miltei tunnistamattomaksi asti. HR oli yllättävänkin kenkiintuijottelua ja koneellista meininkiä, mikä ei tietenkään poista sitä, että lavalla oli kyllä liuta ammattimuusikoita suoriutumassa loistavasti. En vain usko, että tuo oli sitä mitä useimmat odottivat. Toisaalta uudet kappaleet kuulostivat livenä lupaavilta - tuttua ja vierasta soundia sopivasti.

Me taasen soiteltiin levyjä vähän joka välissä mihin mahduttiin, vaikka miksauspöydän kanssa vaihdetut viittomat eivät tuonne parvelle aina välittyneetkään ilman käännösongelmia. Mutta noin kokonaisuutena oltiin aika mielissämme: soitettiin omasta mielestä väleihin sopivia kappaleita joutumatta tekemään musiikkimaun kanssa kompromisseja. Täytyy sanoa, että ilman Akin ammattitaitoa olisi ollut aika orpo olo soitellessa, joten kunnia kuuluu suuresti hänelle. Pitäkää jullareita silmällä, Tredjehörnan virittelee uusia mahdollisuuksia parhaansa mukaan. Uusista jutuista oli jo eilen puhetta, joten katsellaan. Toivottavasti teillä oli hauskaa eilen. Tässä settilistaa:



20.00-21.30
Marsmobil - Is It Tomorrow Now?
The Horrors - Still Life
Processory - Young Italians
Worship - Collateral
Grimes - Genesis
Wild Beasts - Loop the Loop
Rubik - Sun's Eyes
Bill Callahan - America!
Junior Boys - Work (Original Mix)
Korallreven - As Young As Yesterday
Dominant Legs - About My Girls
Destroyer - Chinatown
The War On Drugs - Brothers
Mew - Panda
Kurt Vile - Jesus Fever
The Drums - Money
Little Comets - Worry
Bombay Bicycle Club - Shuffle
Chairlift - I Belong In Your Arms
Delay Trees - About Brothers
Real Estate - Green Aisles

Cassie -> (21.30-22.05)


Neufvoin - Polar Song
Burning Hearts - Night Animal
Wild Beasts - Reach A Bit Further
NO - Another Life

The New Tigers -> (22.18-22-58)

Beach Fossils - Shallow
The Black Keys - Hell of a Season
Yournalist - Nigerian Girl
Avasaxa - Sovitus
Friends - I'm His Girl

Husky Rescue -> (23.33-0.41)

Real Estate - It's Real
Jens Lekman - An Argument With Myself
Metronomy - The Look
Holy Ghost! - Wait and See
SBTRKT - Never Never
Trophy Wife - The Quiet Earth
Regina - Valveilla
Other Lives - For 12
The National - About Today
Everything Everything - MY KZ, YR BF
Midlake - Head Home

10.2.2012

Menovinkki Turkuun perjantaille: levyale, jefu ja keikka

Moro tyypit!

Tänään olisi hieno aktiivipäivä tarjolla Turkuun. Illalla tietysti pääpaino, mutta päivällekin löytyy tekemistä. Aamu- tai välipalan, tai muun kahvitteluhetken löytää vasta-avanneesta Brooklyn Dinerista Humalistonkadulta. Amerikkalaistyylisen dinerin valikoima on yhtä herkkua.


Myös lempiliikkeiden tarjonta on ylitsevuotavaa: Bob's Vintageen on valunut uutuuksia nahkalaukuista muuhun hypistelyn arvoiseen, kun taas levykauppa 8raita tarjoaa kaikki ceedeet -15% alennuksella ja paljon on myös vinyyliä alennettu.

Kun levylöydöt on tehty, löydä itsesi myös illalla oikeista paikoista. Sokos Hotel Caribialla polkaistaan korkeakoulujenkkifutiskausi käyntiin TUAS Tornadoesin (Turku AMK) ja ÅA 09'ersin (Åbo Akademi) välillä. Liput 5€, tapahtumaa alkaen klo 18. Suosittelen. Näissä korkeakoulumatseissa on ihan oma tunnelmansa, erittäin viihdyttävää amerikkalaista jalkapalloa, lehterit yleensä suht täynnä ja - niin kuin eräs Tornadoesin pelaaja jaksaa mainostaa - anniskeluoikeudet.


Pelistä ehdit illan päätapahtumaan Klubille sopivasti. Aiemminkin mainostettu suomalaisen indiesensaation Husky Rescuen paluu koittaa iltasella Turun Klubilla. Lämmittäjinä runsaiden aplodien arvoiset turkulaiset Cassie sekä The New Tigers. Ovet auki klo 20. Ennen bändejä, vähän niiden välissäkin ja jälkeen me tarjotaan Akin kanssa tunnareita. Tredjehörnän DJ's vastaa siis levyjen pyörityksestä

Alla uusin, menevä Husky Rescue -tune, Deep Forest Green.

15.12.2011

Keikkauutisia: Husky Rescue palaa 2012

Kotimainen indiesuuruus Husky Rescue tekee ensi vuoden alussa paluun keikkailemalla helmikuussa Lahdessa, Turussa, Tampereella ja Helsingissä. Lahden Teatteri Vanhan Jukon (6.2.2012) , Turun Klubin (10.2.), Tampereen Valoa -festivaalin (11.2.) jälkeen Husky Rescue päätyy Tavastialle 25.2.


Noina päivinä Husky Rescue vetää ensimmäiset keikkansa uudella kokoonpanolla, johon on liittynyt ruotsalaisvokalisti Johanna Kalén sekä kitaristi Antony Bentley. On todella mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan bändi on kulkenut, sillä se on viimeksi esiintynyt 2010 Flow'ssa. Näin itse bändin eka kertaa 2007 Ruississa ja olin kyllä myyty.

Mikä tuosta Turun keikasta Klubilla tekee sitten erityisen on ensinnäkin se, että Husky Rescueta lämppäävät turkulaisbändit The New Tigers sekä Cassie. Ja kukas muukaan siellä illan tunnarit muuten valitsee kuin minä ja ystäväni Aki.

Cassien Ville otti yhteyttä kuukausi sitten Turun elävän musiikin yhdistyksen sekä Backstage Alliancen puolesta, jotka siis järkkäävät tuota iltaa "Jäänsärkijä" -klubin nimellä, josko levyjen pyörittäminen kiinnostaisi. Vastaustani ei tarvinnut arvailla. Oltiin muutenkin Akin kanssa höpisty et pitäisi ryhtyä omaksi huviksi soittelee levyjä jos jossain yhteistyö kelpaisi.

Otin sitten heti yhteyden Akiin, jolla on aika mittava kokemus DJ:nä konemusaympyröistä, jotta saatiin duolle eka pesti. Huoli pois, Aki taipuu myös oikein hyvin kunnon indietunnareihin, joten glowstickejä on turha odottaa. Tredjehörnan -nimellä 'esiinnytään' (jos luitte jostain Trädjehornan, älkää uskoko, se kirjoitetaan näin :D).


Muistuttelen tästä varmasti vielä ensi vuoden puolella vielä. Äärimmäisen siisti ilta tulossa, aivan varmasti. Samalla lipulla Husky Rescue, The New Tigers ja Cassie. Aikamoinen diili. Nähdään Klubilla helmikuussa.

KEIKAT

MA 06.02. Teatteri Vanha Juko, Lahti  
PE 10.02. Klubi, Turku
LA 11.02. Valoa Festivaali, Tampere
LA 25.02. Tavastia-klubi, Helsinki

PE 10.02. KLUBI (LIVE), TURKU
"Jäänsärkijä-klubi"
HUSKY RESCUE
THE NEW TIGERS
CASSIE
+ Tredjehörnan DJ´s